tisdag 24 juni 2014

Boktips: Papertowns by John Green

Hej!

Jag har tänkt att tipsa om ett av John Greens verk. Men jag tänkte gå emot strömmen och inte rekommendera The fault in our stars (den är en av de bästa böckerna jag någonsin läst) eftersom den ändå är så uppmärksammad just nu, utan istället rekommendera Paper towns eller Papperstäder som den heter på svenska.
I vintras läste jag boken och jag var helt fast. Jag tyckte att Papertowns var så bra skriven och jag blev snabbt intresserad och kunde inte slita mig från boken.

Papertowns handlar om Quentin Jacobson som har älskat sin granne ända sen första gången de träffades. Men, Margo Roth Spiegelman var inte vilken tjej som helst. Hon var trött på sin hemstad, trött på sina kompisar och samma rutiner var eviga dag. Margo längtade efter äventyr. Så när hon fyllde 18 år, begav hon sig av. Men Margo hade lämnat kvar ledtrådar till Quentin, och han antog då utmaningen att hitta henne.




Det var en kort sammanfattning av boken, eftersom jag vill att ni, läsare läser den. Boken är helt underbar och ni kommer inte ångra er.

Om ni vill ha ett till boktips är det bara att kolla ett inlägg ner, där Erik har tipsat!
/Carolina:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar