måndag 23 juni 2014

Dagboken från i morgon av Cecilia Ahern

Hejsan!

I lördags läste jag ut Dagboken från i morgon av samma författare som har skrivit P.S I love you som även finns på film. Om ni har missat den filmen så kolla på den! Jag tycker att Cecilia Ahern skriver på ett sätt som fångar läsarens intresse från första sidan vilket är viktigt för mig då jag lätt blir uttråkad, om inte boken tilltalar mig efter ett antal kapitel.
Boken handlar om en 16 årig tjej som mister sin pappa och får då bo hos sina släktingar för att komma bort från allting. Helt plötsligt hittar hon en dagbok, men inte vilken som helst utan en där det står vad som kommer hända med henne nästa dag. Ska hon läsa eller ska hon låta bli, och när hon vet vad som kommer hända, ska hon ändra på ödet?

Jag tyckte det var en mysig bok, men i vissa fall blev historien rörig då det hände så mycket i boken på en och samma gång, vilket gjorde att det var svårt att hänga med.
Så därför ger jag den 3 av 5 tekoppar då jag tycker om Cecilia Aherns sätt att skriva på.


/Carolina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar