fredag 11 juli 2014

Böcker som ska bli film?

Hej!


Jag har alltid uppskattat när en bok har blivit till film. Ex. Hungerspelen, Divergent etc.
Dessa böcker har alla varit storsäljare och har då därför större sannolikt att kunna bli till film. Men det finns som sagt tusentals andra böcker som bör blir film, eller varför inte TV-serie?
Jag har alltid velat att många av de böcker jag läst ska bli något som film eller tv-serie, därför att de ger karaktärerna liv och man får en mer konkret bild av personerna. Men sedan kan man diskutera vilka som bör bli filmer och vilka som bör bli serier. Det måste ju passa bra i tid och så måste det sälja!

1) Jag gillar ju som sagt Starcrossed-trilogin av Josephine Angelini och skulle jättegärna kunna tänka mig att det blir en film! Men denna skulle också kunna passa bra som tv-serie då den kanske tilltalare tittaren när det är mer cliff-hangers osv. För er som inte vet, så handlar Starcrossed om Grekiska gudar och har inslag av övernaturligt. Passar bra nu när många vill se sådant! Vad tycker ni? Film eller serie?


2 ) Sedan gillar jag ju också Halo-trilogin av Alexandra Adornetto! Den skulle inte passa så bra som film, då jag tycker att den är lite seg i handlingen och att göra film på första boken skulle vara slöseri med pengar. Därför skulle serie vara bättre då serier ofta sträcker sig långt och då kan man experimentera och fixa den till acceptabelt skick för att kunna visas på TV.




Har du några förslag på böcker som kan visas i ramljuset på TV eller bio? Kommentera och diskutera era åsikter och tankar!

// Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar