måndag 14 juli 2014

Vi är inte sådana som i slutet får varandra - Katarina Sandberg

Hejsan!

Nu är jag hemkommen från min resa och även om jag har sett mycket har jag hunnit läsa ut en del böcker som ni ska få recensioner på!
Boken som jag först läste ut var, "Vi är inte sådana som i slutet får varandra" av Katarina Sandberg. Jag var väldigt nyfiken på just den boken, för jag har hört så mycket positivt om den. Så att efter att fingrat på den flera gånger i affären så slog jag till och köpte den.

Handling:
För tjugo år sedan föll Beatrice Svensson i Paris, handlöst, framför Eiffeltornet, för en mörklockig man. Resultatet av detta heter Cassiopeja Svensson och har nyss flyttat till Stockholm för att studera juridik. Hennes kursare har bostadsrätter och förlovar sig och tycker att allt är "så himla romantiskt", vilket bara stärker Cassiopejas övertygelse om att kärleken är en klyscha, en konstruktion för att Hollywwod ska tjäna pengar. Hon påpekar gärna att det är ironiskt att hon själv är skapad ur den största klyschan av alla. Kräks lite på idèn om tvåsamheten. Tills hon träffar Casper, och själv faller.

Tre ord som beskriver boken: Underbart rolig, välskriven och snabbläst.

Sidantal: 254 sidor

Första meningen: "Våren 1992 var Beatrice Svensson i Paris".

//Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar