lördag 5 juli 2014

Än klappar hjärtan av Helena von Zweigbergk

Hej!

Nu har det varit mycket om "The Mortal Instrument" från min sida och därför tog jag en paus från dom böckerna för att läsa en annan typ av bok. Nämligen "Än klappar hjärtan" som var på den svenska topplistan över böcker.

Handling:
Tre systrar, tre öden, en sommar. Astrids son ska ta studenten och hela familjen samlas i ett försommarvarmt Stockholm. Astrid möter för första gången på länge sin sons far, hennes livs stora kärlek. 
Sandra och hennes man står på konkursens brant. Och Lena har just fått ett allvarligt cancerbesked.
Där står de tillsammans bland jublande studenter på en skolgård, och snart kommer deras liv att förändras dramatiskt.

Jag tyckte från början att den var rätt så tråkig och det var svårt att komma in i den. Så efter halva boken lade jag undan den. Men nu, några veckor senare tog jag fram den igen, för att ge den en ärlig chans. Vilket jag är glad att jag gjorde. För ju mer jag läste desto bättre blev den. Och i slutet kunde jag inte slita mig ifrån den.
Så för dom som vill läsa den, ge den bara lite tid!

Betyg: 3/5 bokmärken
1:a meningen: Det är svårt att omfatta alla ostar i en ostdisk.
Antal sidor: 411 sidor

Ha en trevlig lördag!:)

//Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar