Bokrecension - Spejarens lärling

Hej,

Jag tänkte ger er en recension på en bok som jag läste för ett tag sedan, Spejarens Lärling - Gorlans Ruiner.
Spejarens lärling är en bokserie som har genre fantasy. Boken är skriven av John Flanagan och släpptes år 2004, Australien och i Sverige 2007 . Det är den första boken i serien.

Bokbeskrivning :

Ett livsviktigt uppdrag för spejarens lärling.
Det är dags för alla de föräldralösa barnen på slottet att ta tjänst som lärlingar hos kungarikets olika mästare. Ända sedan Will var riktigt liten har han drömt om att få gå i krigarskolan och bli riddare. Men det blir inte riktigt som han har tänkt sig. Will är alldeles för liten och klen för att bli krigare, och till sin stora besvikelse blir han istället placerad som lärling hos den mystiske spejaren Halt. Motvilligt lär han sig att behärska spejarens hemliga vapen: pilbågen, knivarna, den kamouflagefärgade manteln och en ponny. Det är inte förrän Will och Halt tvingas ut på uppdrag för att förhindra att kungen mördas som det går upp för Will: Spejarens roll är livsviktig för riket.

Jag skulle säga att den är anpassad för personer från 11 till 16 år. Jag ger boken 2 av 5 bokmärken och om jag är på glatt humör 3 av 5. För jag tyckte att boken inte var något vidare. Men det beror nog på vad man gillar och så. Jag skulle nog gillat den betydligt mer om jag läste den när jag var yngre, för om man tänker på hur den är skriven etc. Många skulle säkert fastnat för denna serien och om man tycker att den låter intressant så tycker jag att man ska läsa den. Jag är ganska kräsen när det kommer till böcker...

Antal sidor: 253
Genre: Fantasy

Ha det bra,