måndag 30 juni 2014

City of bones av Cassandra Clare

Hej!

Som jag har nämnt i tidigare inlägg så började jag på City of bones, vilket är den första boken i serien The Mortal Instrument. Jag valde att läsa den på engelska eftersom jag tycker att böcker alltid är bättre på sitt originalspråk.
Nu har jag läst ut boken och den var bättre än vad jag hade förväntat mig. För några år sedan läste jag alltid fantasy böcker men den senaste tiden har jag bara läst romantiska böcker. Men så har jag hört så mycket om The Mortal Instrument, så jag var tvungen att testa.

City of bones:
Clary Fray börjar se saker. Saker som inte är normala, t.ex vampyrer,varulvar och heta demonjägare. Sakta men säkert dras Clary till undervärldens mystiska och farliga sida. Hur ska det gå?

1:a meningen: "You`ve got to be kidding me", the bouncer said, folding his arms across his massive chest.
Sidantal: 442 sidor
Tre ord som beskriver boken: Fascinerande, skrämmande och magisk
//Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar