söndag 29 juni 2014

Dagens Boktips

Hej,


Ja igår var jag såklart tvungen att åka ut för att köpa fortsättningen av "Halo"- trilogin, så jag åkte till Science Fiction bokhandeln som jag tipsade er om! Länk finns HÄR! Där hittade jag de resterande böckerna och har redan börjat läsa den andre. Däremot kunde jag inte slita mig ifrån de andra böckerna i affären, vilket gjorde att jag investerade en extra bok. Ibland måste man ju få unna sig något ;)
Bokenserien heter "The Fallen" och är uppdelad i 5 böcker.



Beskrivning av bok: 

På sin 18 årsdag börjar Aaron höra skumma röster och han är helt övertygad om att han håller på att bli galen. Han har flyttat från foster hem till foster hem och vet ej vem han kan lita på. Han vill kunna anförtro en söt tjej i sin klass, men fruktar att hon kommer att tycka att han är galen. 

Sedan börjar en mystisk man förfölja Aaron och han vet om Aarons oroliga förflutna och hans nya krafter. Och han har ett meddelande till honom: Som son till en dödlig och en ängel, har Aaron har valts för att hjälpa "The Fallen".

Aaron försöker att avfärda nyheterna och motstår hans övernaturliga förmågor. Men han måste acceptera sitt nyfunna arv, och det snabbt. För det mörka krafterna som ökar i styrka, är fast beslutna om att förgöra honom...



Ha en bra dag!

// Erik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar