lördag 28 juni 2014

Recension: Halo

Hej,

Jag hade för någon dag sedan tipsat er om boken "Halo" av  Alexandra Adornetto och idag skulle jag vilja ge er en recension utifrån vad jag tycker om boken.

Boken var först lite seg då inget hände och man började snabbt undra om det någon gång skulle hända något. Men till sist växte det fram känslor mellan Xavier och Bethany, vilket man inte kunde sluta förundras av. Det var nästan det som gjorde att jag ville fortsätta läsa boken, men även det mystiska med Bethany och hennes syskon. Det hela handlade om Bethany hur hon var tvungen att handskas med vad hon förväntas göra och vad hennes inre känslor sade. Boken är Fantasy och har stort inslag av Romantik. Passar dig som tillhör åldersgruppen ung-vuxen / vuxen.

Författaren : Alexandra Adornetto är idag 19 år och är en duktig författare som vet hur hon ska göra en läsare nöjd och belåten. Alexandra kommer från Australien och är uppvuxen med att läsa böcker sedan unga år och hade därför snabbt hittat intresse för att skriva. Hennes första bok släpptes när hon endast var 14 år! Tänk er!?
Hur som helst är hennes "Halo"-serie en triologi och är då som sagt uppdelad i 3 böcker. "Halo", "Hades" och "Heaven". Första boken är på 500 sidor medan de andra är på 450 - 500.

Denna bok var en sådan jag inte kunde sluta läsa eftersom att jag gillar romantisk böcker med fantasy, Även om det var lite seg i handlingen så var det ändå mycket man ville få svar på. Därför ger jag boken 4 av 5 bokmärken. Fortfarande inte i klass med "Starcrossed" av Josephine Angelini som också är en romantisk fantasy bok, men tillräckligt bra för att få en 4. Kanske inte den starkaste 4, men inte heller en 3.

Har du frågor kring något? Kommentera, så ska jag och Carolina svara så fort vi kan!

// Erik