onsdag 30 juli 2014

Matched - trilogin

Hejsan!

Det har ekat tomt här ett tag, men nu har jag flera inlägg som kommer publiceras inom kort. Så jag hoppas ni tittar in här.
Sen sist har jag hunnit med att läsa ut Matched, Crossed och Reached som är en trilogi av Ally Condie. Jag lånade trilogin på bibblan, så jag läste 1:an och 3:an på Engelska, men 2:an fick jag läsa på Svenska då den inte fanns inne på Engelska.
Jag tycker det är en spännande dystopi-serie, och jag gillar författarens sätt att skriva på.

Handling: Cassia har alltid litat på Samfundets beslut och val. Och när hennes bästa vän kommer upp på Matchnings skärmen, är Cassia säker på att han är den rätta... tills hon ser ett till ansikte svepa över skärmen innan skärmen blir svart och ansiktet försvinner. Nu är hon tvungen att välja mellan Xander och Ky.
I de andra två böckerna får man då fortsätta med att följa Cassia, Xander och Ky i deras val och utmaningar.

Sidantal: Matched - 366 sidor
Crossed - 365 sidor
Reached - 511 sidor

1:a meningen: Matched - "Now that I´ve found the way to fly, which direction should I go into the night?"
Crossed - "I´m standing in a river"
Reached - "Every morning the sun comes up and turns the earth red, and I think: This could be the day when everything changes.

Betyg: Serien får 3,5 bokmärken av mig för i vissa tillfällen var den en aning långsam. Men jag rekommenderar att läsa serien.



//Carolina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar