onsdag 23 juli 2014

Rekryten - Robert Muchamore

Hej,  ( Förlåt för dålig uppdatering av oss båda! )


Idag tänkte jag ger er en recension på boken "Rekryten" av Robert Muchamore.



Beskrivning av bok: 

Cherub är inte MI6 och James är ingen Bond. Här finns inga superskurkar eller osannolika högteknologiska hjälpmedel. Men Cherub-agenterna kan röra sig fritt utan att dra uppmärksamhet till sig och de kommer över bevis som sätter dit organiserade brottslingar. De är ungdomar mellan 10 och 17 år.  Men officiellt existerar de inte.

James är en 12-åring med tuff bakgrund, som har svårt att anpassa sig i skolan. Man kommer att få träffar honom samma dag som hans mamma dör och han tvingas skiljas från sin halvsyster. När James sedan placeras på ungdomshem i väntan på att få en fosterfamilj, tycks hans liv vara på väg mot en ny bottennotering.
Men någon har fått upp ögonen för honom. Någon som representerar Cherub en topphemlig organisation bestående av ovanligt unga, hemliga agenter.

Ni alla läsare får följa James väg från soffpotatis till agent. Cherubs träningsprogram är spännande, men stenhårt, såklart. James tvingas konfrontera sina värsta fobier och är många gånger nära att knäckas. Han skickas också ut på uppdrag och måste försöka stoppa den största terroristattacken i Storbritanniens historia.

Mitt omdöme : 

Jag tycker att boken var bra då jag läste den, men det var för 3 år sedan. Idag kan jag säga att jag tycker att det var en okej bok, med spänning, men inte mer än så. Jag må vara kritisk, men det är så jag tycker om denna bok.
Boken får 2 av 5 bokmärken av mig, då jag tycker att boken är anpassad för yngre. Om jag skulle betygsatt den när jag läste den så skulle jag nog satt 3 av 5.
Boken passar utmärkt om man inte är van att läsa böcker och vill komma in i läsvärlden. Lättläst.

Antal sidor: 276
Observera! Detta är första delen av bokserien. Serien är på mer än 10 böcker.


// Ha det bra,

Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar