måndag 23 juni 2014

Boklistan - Erik

Godmorgon trogna- och nya läsare!
Här får ni ta del av min Boklista! Kolla gärna in Carolinas som finns en bit nedanför detta inlägget :)

Snabbläsare eller långsamläsare?
Definitivt snabbläsare! Kan inte sluta läsa en bok när jag väl börjat.

Tegelstenar eller tunnisar?
Det beror på, jag gillar tjocka böcker på en sådär 500 sidor, men annars kan jag läsa båda! 

Bibliotek eller bokhandel?
Jag har faktiskt aldrig lånat böcker från bibliotek mer än från min gamla skolas, men jag föredrar en bokhandel i vilket fall, då jag får behålla böckerna som jag läst :) 

Ljudbok eller e-bok?
Jag brukade faktiskt lyssna på ljudböcker när jag var mindre, men nu skulle jag inte kunna tänka mig att göra det. Och e-bok är ingenting som jag ens funderat på, och jag skulle nog inte heller vilja ha en. Bättre med en konkret bok man kan hålla i. 

Inbunden eller pocket?
Jag föredrog nog inbunden när jag var yngre, men nu så är jag helt klart ett större fan av pocket. Helst storpocket, men pocket går alldeles utmärkt. Därför att det är lätt att bära med sig vart man än ska. 

Vampyrer eller spöken?
Jag är egentligen inget stort fan av något av dem, men antar att jag föredrar vampyrer framför spöken. 

En i taget eller slalomläsning?
Det beror på, jag läser nog helst en bok i taget, men jag har funderat på slalomläsning. Dels därför att jag vill spara på spänningen i den bok jag läser i för tillfället, men också så att jag låter allt sjunka in. 

Nytt eller gammalt?
Jag har inget emot gammalt, men det blir nog mest nytt. Då man oftast gör reklam och kampanjer för nya böcker som kommer på marknaden. 

Bokmärke eller hundöra?
Bokmärke, då jag inte vill förstöra sidorna med att vika ner något hundöra ;)

Snacks eller godis?
Ja, helst vill jag inte äta något alls medan jag läser, men om jag var tvungen att välja så skulle jag nog välja godis. Även om jag inte gillar godis jättemycket så skulle det vara ett bättre alternativ vid läsning, så att man inte sölar ner boken :P 

Skräck eller chicklit?
En kombination kanske? Ne, men kanske något chicklit . Skräck vill jag nog inte heller läsa då jag ofta undviker allt med skräck att göra...

Soffan eller sängen?
Sängen helt klart! ( sorry alla soffläsare )

Inne eller ute?
Beror på väder, men helst inne tror jag. Kan lätt bli irriterad av för starkt solljus om jag ligger och läser, haha! 

Originalspråk eller översättning till svenska?
Har mest läst böcker på svenska, men har nu fyllt bokhyllorna med engelska böcker, då jag hört att original språket är bäst. 

Kvinnliga författare eller manliga författare?
Hmm, en svår fråga, men som det ser ut nu ,så fördrar jag mer kvinnliga författare. Vet ej varför.

Boken eller filmen?
Boken, men jag har absolut inget emot filmerna som kommer en efter en. Däremot tycker jag att det är synd när man väljer att plocka bort personer från boken när det blir till film. 

Kokbok eller bakbok?
Bakbok, men jag gillar att laga mat så varför inte kokbok. 

Kärlek eller spänning?
En blandning av dem, helt klart! Kan nog inte läsa en bok med bara kärlek eller bara spänning så en kombination skulle vara bra. En bok som har en kombination av detta är b la "Starcrossed" som jag nämnde i föregående inlägg. 

Ha en bra måndag! Måndagar är väl härliga speciellt nu när det är sommar ;) 

// Erik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar