söndag 22 juni 2014

Starcrossed - Josephine Angelini

Starcrossed är en av de böcker som jag snabbt fick intresse för. Jag som inte brukade läsa böcker fick för mig att läsa just denna bok. Och det ångrar jag inte! Starcrossed är en fantasy bok som innehåller allt ifrån gudar till romantik. Där Helena får strida med sina inre känslor och med allt som hon förväntas att göra. Hon har alltid vetat att hon är annorlunda, men är detta det hon hade tänkt sig? Detta är just en sådan bok man kanske inte tror man kommer att gilla, men jag kan garantera att du blir sugen efter mer när du läst den. 
Starcrossed är en triologi och är uppdelad i : ( Svenska Utgåvor )
Starcrossed: Helena Starcrossed: Hades Starcrossed: Nemesis
Jag jag själv läst alla böcker och tycker de är grymma! Jag skulle rekommendera den till läsare i åldern ung-vuxen. Varje bok är på ca 500 sidor vilket betyder att man kommer att ha många läs-glada timmar framför sig! 
Därför ger jag "Starcrossed : Helena" 4 av 5 bokmärken, därför att den innehåller allt det man brukar vilja ha med i en bok, spänning, kärlek och vardagsliv.

Har du kanske fler frågor kring böckerna? Kommentera så ska både jag och Carolina försöka svara på dem!

// Erik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar