söndag 22 juni 2014

Boklistan

Hej!
Jag har sett den här boklistan på flera bloggar som jag följer, och tyckte att det vore roligt att själv svara på denna listan! :)

Snabbläsare eller långsamläsare?
Jag är nog ganska snabb på att läsa, fast jag tycker inte om att stressa igenom text. Men har övat upp min snabbhet gällande läsandet. 
Tegelstenar eller tunnisar?
Föredrar tunnisar som är mellan 200 - 300 ord förutom Harry potter böckerna då som är tegelstenar.
Bibliotek eller bokhandel?
När jag var mindre lånade jag alltid på biblioteket, men nu tycker jag om att beställa hem och ha mina egna böcker. För då kan jag läsa om boken så många gånger som jag vill och stryka under fina meningar. Så jag väljer bokhandel framför bibliotek.
Ljudbok eller e-bok?
Inget av dem. Jag föredrar riktiga böcker.
Inbunden eller pocket?
Pocket! Jag gillar tanken på att  kunna ta med sig boken vart man än ska. På bussen, till stranden, eller på semestrar. 
Vampyrer eller spöken?
Jag får nog säga vampyrer då jag precis börjat kolla på Vampire diaries och är helt fast. För jag har aldrig gillat spökhistorier.
En i taget eller slalomläsning?
En i taget, jag vill liksom ge boken fullt fokus och så blir jag mest förvirrad av att byta fram och tillbaka.
Nytt eller gammalt?
Egentligen spelar det ingen roll så länge boken intresserar mig. Men det blir nog oftast nya böcker.
Bokmärke eller hundöra?
Hundöra, för jag tappar alltid bort mina bokmärken också glömmer jag var jag var i boken.

Snacks eller godis?
Läser jag en riktigt bra bok hinner jag inte äta. Men ska jag välja blir det godis! För om jag äter snacks blir det fettfläckar i boken för mig.
Skräck eller chicklit?
Jag väljer chicklit då jag är lättskrämd av mig.
Soffan eller sängen?
Sängen. Med massor av kuddar bakom.
Inne eller ute?
Det beror helt på vädret.
Originalspråk eller översättning till svenska?
Förut läste jag alltid på svenska, men på den senaste tiden blir det oftare på engelska. Då jag vill utöka mitt engelska ordförråd.
Kvinnliga författare eller manliga författare?
Spelar ingen roll så länge jag gillar boken och språket.
Boken eller filmen?
Boken! För även om filmen kan vara bra så är boken oftast mycket bättre. Då jag tycker att man oftast missar viktiga detaljer i filmerna.
Kokbok eller bakbok?
Bakböcker, då jag älskar att baka.
Kärlek eller spänning?
Kärlek! Knappt läst en deckare i hela mitt liv och inte ett dugg sugen på det heller. Jag är nog en hopplös romantiker när det kommer till böcker.

Ha en trevlig söndag!
/Carolina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar