lördag 21 juni 2014

Igelkottens elegans av Muriel Barbery

Hej!

Jag har alltid älskat och läsa men den här våren har det varit så mycket i skolan så jag har fått låta mina böcker stå kvar i bokhyllan. Men nu är det äntligen sommar vilket betyder att jag har alltid i världen att läsa och jag har hunnit med att läsa ut min första bok. Igelkottens elegans av Muriel Barbery.
Först och främst blev jag intresserad av boken just för att den utspelade sig i Paris, (Paris är en av mina favoritstäder), och när jag väl började läsa den kunde jag inte sluta. Jag vill inte avslöja för mycket men det var en vacker historia som fick en att uppskatta livet. Den enda nackdelen jag kan komma på var att det i vissa fall var svåra ord. Jag rekommenderar den starkt för dom som är förälskade i Paris, gillar filosofi och japansk kultur blandat med en nypa spänning.
Jag ger den 4 tekoppar av 5 möjliga!

/Carolina :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar