onsdag 25 juni 2014

För alla boksugna!

Godmorgon!

Som Erik tidigare nämnt ska han och jag träffas för att kolla runt efter spännande böcker att läsa. Därför tänkte jag tipsa om böcker som jag tänker hålla utkik efter idag.

"Låt vargarna komma" utspelar sig i New York under 1987. Boken handlar om June Elbus och hur hon får vara med om en tragisk händelse, men även om olika vänskapsrelationer som kommer från håll som man minst anar. Jag tycker den här boken verkar väldigt bra och om jag inte hittar den idag så har jag tänkt att beställa hem den.


 Två ovanliga människor. En oemotståndlig kärlek... Parks tråkiga tillvaro förändras när Eleanor hamnar bredvid honom på skolbussen. Rödhårig, storvuxen och konstigt klädd passar hon inte in. Men de funkar tillsammans. De möts i musiken, i serierna och en längtan bort. En oförglömlig berättelse om den första kärleken mot alla odds! 

Tänk dig att varje morgon vakna upp i en ny kropp, i ett nytt liv. Vara en person för en dag, och sedan någon annan. Så ser livet ut för En. Hen vet inte varför, bara att det alltid varit så. Och En anpassar sig, ända tills hen möter Rhiannon och blir förälskad. Den morgonen har En vaknat upp som Justin, Rhiannons pojkvän, men vad händer imorgon, när En är någon helt annan? Samma person, med samma känslor, i en främmande människas kropp. Kan kärleken verkligen övervinna allt?

"Jag är femton år, sju månader och tre dagar första gången vi träffas. Jag står i ett vardagsrum hemma hos någon som heter Erik. Du sitter med en ölburk i knät framför ett svart piano. Du är femton år, med konkav bröstkorg och blanka ögon efter den senaste burken du tömt och kastat mellan stolsbenen. Jag känner dig inte men senare, när vi står i kön till badrummet, ringer din mobiltelefon och du svarar på ryska. Fyra timmar senare följer du mig hem."
Efter ett möte på en fest under en sommarnatt är ingenting längre detsamma. Plötsligt handlar varje fredagsnatt, varenda mörkt dansgolv och varje stulen folköl om honom. Om de tre födelsemärkena över hans kind, om ryska meningar på en parkbänk och om exploderande sms som aldrig besvaras. Om han bara kunde titta lite till, höra av sig lite oftare, komma lite närmare. Om han bara kunde se, om så bara för ett enda ögonblick, att allt handlar om honom.
"Det handlar om dig" har jag varit nyfiken på ända sen den släpptes, men jag har inte tagit mig i kragen och införskaffat den. Jag har följt Sandras blogg i ett antal år nu, så det ska bli spännande att läsa den och jag har bara hört gott om boken.

Hoppas ni tyckte om mina tips och ha en bra torsdag!
/Carolina:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar