tisdag 8 juli 2014

Sleeping with the Entity - Cat Devon

Hej alla bokglada läsare!


Jag hade igår läst klart en bok som heter som rubriken "Sleeping with the Entity" av Cat Devon. Boken utspelar sig i Chicago i nutid och beskriver livet i ett lugnare distrikt av Chicago.

Dock är det inget vanligt distrikt, då det bor en drös med vampyrer där... Däremot vet inte Daniella Delaney det, när hon vill öppna en Cupcake affär på gatan där Vampclan:en har bosatt sig. Nick som är en vampyr, försöker få henne att ändra sig och försöker därför använde sin förmåga att kunna manipulera henne. Dock lyckas inte han manipulera henne, och varför? Det är något som han själv inte kan förstå och tänker därför ta reda på det.

Kommer Daniella få öppna sin affär oavsett vad Vampclan:en tycker och kommer Nick få reda på vad Daniella är för något/någon?



Boken är en romantisk bok med vampyrer. Jag skulle vilja ge boken 3.5 av 5 Bokmärken då jag tycker att den var rätt okej och underhållande. Dock så får den inte en 4 av mig då jag tycker att den kanske är mer anpassad för äldre läsare och att jag tycker att språket i boken är sådär ( OBS! Engelsk bok, ej översatt på Svenska ). Och för de som har lite svårt med för mycket intimt innehåll, kanske inte ska läsa den. Det uppkommer en del sådant i boken som man antingen läser med glädje ( om man gillar sådant ) eller så bli man äcklad och fundersam. För min del kanske den var lite för "grotesk",  men det är som sagt min åsikt. 

Antal sidor: 329 
Första meningen: "All the good men are taken", Daniella Delaney said. "The rest are vampires"


Ha en bra dag och hoppas att recensionen hjälpte dig! 

// Erik 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar